Wydanie 2021.09 FlexiProject

Miło nam poinformować Was o wydaniu kolejnej wersji FlexiProject, która zawiera wiele nowych i ciekawych funkcjonalności. Sprawdźcie sami co tym razem pojawiło się w naszym programie do zarządzania projektami:

Sposób wyświetlania budżetu

W ustawieniach systemu możliwe będzie zdefiniowanie sposobu wyświetlania budżetu w całej aplikacji. Dostępne będą dwie opcje:

  • Z minusem- wszystkie wydatki są pokazywane z minusem, zaś przychody jako kwoty dodatnie. W zależności od różnicy pomiędzy wydatkami, a przychodami- budżet jest wyświetlany z minusem lub jako kwota dodatnia.
  • Bez minusa- wszystkie wydatki są pokazywane bez minusa, natomiast przychody jako kwoty dodatnie z plusem. Budżet w zależności od różnicy pomiędzy wydatkami, a przychodami jest wyświetlany jako kwota dodatnia lub jako kwota dodatnia z plusem.

Definiowanie uprawnień dla ról projektowych oraz usunięcie roli sponsora

W ustawieniach systemu będziemy mogli zdefiniować jakie uprawnienia projektowe mają być przypisane do określonej roli projektowej. Dodatkowo rola projektowa Sponsor projektu zostanie zmieniona na rolę edytowalną oraz przeniesiona do słownika ról. Da to możliwość zmiany jego nazwy, poziomu uprawnień lub też możliwość usunięcia go z systemu.

Rozbudowa ścieżek akceptacji

Funkcjonalność ścieżek akceptacji została rozbudowana o możliwość dodawania ról projektowych utworzonych w ustawieniach systemu. Dodatkowo dla każdego z poziomów akceptacji możemy określić czy jest na nim wymagana akceptacja wszystkich osób decyzyjnych czy tylko jednej. W przypadku ustawienia jednej osoby decyzyjnej akceptacja przejdzie automatycznie na wyższy poziom, jeżeli jedna z wyznaczonych osób podejmie decyzję.

Dodatkowo w momencie wybrania ścieżki akceptacji na projekcie, użytkownik będzie miał możliwość podglądu całej ścieżki, zanim wyśle wniosek o zmianę planu:

Gdy ścieżka akceptacji zostanie już uruchomiona, osoby z prawami administratora do projektów, będą mogły udzielić akceptacji w imieniu innej osoby.

Zmiana dotycząca kart projektów oraz składania wniosków o zmianę planu

Ze zmian, które od razu rzucą się w oczy to z pewnością to, że zakładka Dokumenty zmieniła nazwę na Karta projektu, a Karta aktualna na Kartę roboczą.

Nieco zmieniony został także mechanizm harmonogramu i budżetu dla karty projektu. W momencie gdy w zakładkach harmonogram i budżet nie mamy żadnych elementów, w karcie projektów możemy edytować pola związane z tymi zakładkami. Dodanie wartości na karcie projektu poskutkuje pokazaniem się wartość w zakładkach harmonogram i budżet. W momencie gdy w danych zakładkach będą już dodane elementy karta robocza będzie pokazywała zawsze daty aktualne wynikające z zakładek harmonogram i budżet i z poziomu karty wartości będą nie edytowalne.

W momencie składania wniosku o zmianę planu projektu, gdy będziemy chcieli zarchiwizować kartę projektu pojawi się dodatkowa zakładka, pokazująca kartę projektu. Wartości na wnioskowanej karcie projektu będą zależne od tego czy będziemy wnioskować o nowy plan dla budżetu i harmonogramu.

Zbiorczy wiersz dla harmonogramu

W zakładce harmonogram został dodany zbiorczy wiersz dla projektu. Dzięki niemu w prosty sposób widzimy jaki jest zakres dat na projekcie oraz postęp na harmonogramie. Pasek jest widoczny również na wykresie Gantta i jest on w pełni edytowalny, dzięki czemu w prosty sposób możemy przesunąć cały projekt w czasie.

Edytowalność kolumn rozszerzonych z poziomu listy

W nowej wersji programu FlexiProject będzie również dostępna opcja zmiany wartości kolumn rozszerzonych z poziomu listy. Wcześniej opcja edycji była możliwa tylko z poziomu szczegółów kamienia milowego lub zadania.

Dodawanie relacji z poziomu listy

Lista opcji dostępna z poziomu harmonogramu została powiększona o możliwość szybkiego nadawania relacji, dzięki czemu będziemy mogli dodawać zależności pomiędzy elementami bez potrzeby wchodzenia w szczegóły zadania.

Komunikat o niewykonanych poprzednich zadaniach

Jeśli zmienimy status określonego zadania na Wykonany, a nie wszystkie poprzednie zadania zostały wykonane- system wyświetli odpowiedni komunikat. Będziemy musieli potwierdzić wtedy ręcznie czy na pewno chcemy zmienić status elementu, w związku z tym, że nie wszystkie elementy poprzedzające zostały zrealizowane.

Język Ukraiński oraz hrywna ukraińska

Miło nam poinformować, że od nowego wydania program FlexiProject będzie również dostępny w języku Ukraińskim. Co za tym idzie możliwe będzie również wybranie hrywny ukraińskiej jako waluty dla całego budżetu w systemie.

Sortowanie po kierownikach

Na liście projektów, w przeglądach projektowych oraz portfelach projektowych została dodana opcja sortowania list po kierownikach projektów. W przypadku, gdy projekt posiada więcej niż jednego kierownika- listy będą posortowane tylko i wyłącznie po kierownikach, którzy są pierwsi w kolejności alfabetycznej.

Oznaczenie osób w komentarzach

W zadaniach i kamieniach milowych została dodana opcja oznaczeń w komentarzach. Po wpisaniu znaku „@” otrzymamy listę użytkowników, których będziemy mogli wspomnieć w komentarzu. Wspomniany użytkownik otrzyma komunikat mailowy z informacją w jakim zadaniu i na jakim projekcie został oznaczony. Jeżeli użytkownik nie chce otrzymywać powiadomień mailowych dotyczących oznaczeń może je wyłączyć w profilu użytkownika.

Obrazki w opisach i komentarzach

W elementach harmonogramu pojawiła się opcja wklejania obrazków w polu opis oraz komentarz. Mamy nadzieję, że ta funkcjonalność ułatwi Wam codzienną pracę z harmonogramem.

Cieszymy się że po raz kolejny możemy pochwalić się wydaniem nowej wersji programu do zarządzania projektami FlexiProject, a tym samym jego ciągłym rozwojem. Większość zmian, które pojawiły się w tym wydaniu są odzwierciedleniem Waszych potrzeb, które nam zgłaszaliście. Wierzymy, że z kolejnymi wydaniami nasz program będzie coraz lepszy, a praca z FlexiProject coraz owocniejsza.